Full Body Workout at Home : Lower Back Exercises for Home Workout

by admin on July 12, 2010


Learn lower back exercises from a fitness training professional in this free home workout video. Expert: Heather Rider Contact: www.heatherrider.com Bio: Heather Rider is a Reebok University Master Trainer, and has appeared in numerous TV and video series including VH-1s Getting Brittany Abs and Crunch on ESPN2. Filmmaker: Nili Nathan

{ 24 comments… read them below or add one }

Astharot90 July 12, 2010 at 1:50 pm

@Yukka244 yeah but don’t sound like her voice, is different…..anyway is funny :)

MasacruRo July 12, 2010 at 1:56 pm

@Astharot90 lmao !

wyciskTV July 12, 2010 at 2:11 pm

Nice workout

ICET100 July 12, 2010 at 2:30 pm

SHUTUP YOU LOSER

Yukka244 July 12, 2010 at 2:43 pm

@Astharot90 Na she just says “hmm”

bigdave813 July 12, 2010 at 3:29 pm

I try to get my clients to do about 5 to 10 on each side, holding it (PARRRP!) 5/10 seconds! Haha Classic!

Astharot90 July 12, 2010 at 3:35 pm

1.37 is it a fart???

FoxHound212 July 12, 2010 at 4:19 pm

MILF

Brdl July 12, 2010 at 5:15 pm

@chasingstarlights

ok, lying on the floor, lifting your legs and arms.. how many times should this be repeated, and how long must you remain in that position?

could you be specific i’m from europe haha

whiteBrittanyXOXOXO July 12, 2010 at 5:52 pm

Hopeing this wil cure my lowr bak pain!*

seigneurvoland666 July 12, 2010 at 6:32 pm

wow thanks alot

serhan335 July 12, 2010 at 6:50 pm

word

kittybike100 July 12, 2010 at 7:06 pm

Actually this exercise is excellent for the lower back and core and is highly recommended by ACSM ( american college of sports medicine) and NASM( national academy of sports medicine. Recommeneded to be done three times a week. Since its not a weight exercise and doesnt break down muscle it can be done often.

career23 July 12, 2010 at 8:06 pm

That’s a cool exersise how many time a week should that be done?

TheAkb10 July 12, 2010 at 8:15 pm

Solving your back pain is possible! look here: back.xfollow.me (Copy to your browsers address bar)

chasingstarlights July 12, 2010 at 8:45 pm

i find this exercise is better actually lying on the floor then lifting opposite legs and arms…you can actually feel it.

alantaecaswell July 12, 2010 at 8:54 pm

nice, it works after a while.

nagi66 July 12, 2010 at 9:14 pm

Idk about you guys but when i do this i work up a sweat and really feel it i always stand straighter too. soo i like it.

dagoninfinite July 12, 2010 at 10:09 pm

I don’t like this exercise. Even if you have good muscle strength you need a lot of practice to get it right and then it doesn’t provide enough muscle load – as a result you need to do it a zillion of times just to warm up.

misterphers July 12, 2010 at 10:44 pm

pointless

HedeenFitness July 12, 2010 at 11:13 pm

hmm… I guess it could work for some people. Seems like more of a glut exercise to me though. Check out my basic at home workout let me know what you think.

DeSTRoYeR992 July 12, 2010 at 11:31 pm

What a useless exercise. (I know im going to get flamed for this)

suckittrebek10 July 13, 2010 at 12:20 am

this was very helpful, thank you

girlxitinx19 July 13, 2010 at 1:07 am

i don’t get the email so can you please spell it out so it maybe easier for me. thank you

Previous post:

Next post: